poniedziałek, 21 listopada 2016

Kalendarz- jak z niego korzystać by planować czas!

Dzień dobry!
Poniedziałek......pytanie w Twojej głowie: o nie!!! znowu ?!
Jak myślisz? Czy może być inaczej ? Wstawać w poniedziałek rano z uśmiechem na twarzy i myślą: Poniedziałek- kolejny dzień by móc się wykazać, sprzedać zlecenie, znaleźć klienta, zrobić coś fajnego lub jeszcze lepiej: spełnić marzenie !
Tak to możliwe by tak podchodzić do życia i czerpać z poniedziałku tyle ile się da!
Pierwszy krok to nastawienie, drugi to chęci a trzeci to kalendarz! Tak kalendarz! byś mogła zaplanować wszystko to co musisz zrobić następnego dnia, tygodnia, miesiąca.
Zacznij myśleć pozytywnie, polub swoją pracę a jeśli to niemożliwe to albo zaplanuj szkolenie, które pomoże Ci stać się lepszym w swoim fachu lub po prostu ją zmień! szkoda życia na marnowanie go na coś czego tak bardzo nie lubisz! Każdy z nas ma swoje powołanie i to w czym jest dobry. Trzeba po prostu pójść w kierunku swoich zainteresowań/talentu, poszukać, nauczyć się i sukces oraz szczęśliwe życie stoi przed Tobą otworem.
Jeśli czujesz, że tego chcesz zacznij od kalendarza, który będzie Twoim powiernikiem, spowiednikiem i plannerem. Kalendarz, który widzisz na zdjęciu możesz kupić tutaj :
https://mygiftdna.pl/Kalendarze/Hej-Piekna


 Mój kalendarz sam w sobie jest pozytywny: Hej piękna! Będziesz miała dziś cudowny dzień !
Miło zaczynać każdy dzień od takiego przekazu :)
Na stronie https://mygiftdna.pl/  możesz znaleźć kalendarze na 2017 rok, które można spersonalizować.
Świetnie nadają się także na prezent dla bliskiej osoby, która takiego kalendarza potrzebuje.
Dla moich czytelników mam niespodziankę - KOD RABATOWY - FS20
Dzięki niemu od dziś przez 2 tygodnie otrzymasz -20 % rabatu na cały asortyment! czy to nie jest proste? Nie zwlekaj, kupuj. Kalendarz jest bardzo praktyczny, ma optymalną wielkość A5. Dostępny jest w dwóch kolorach: fioletowym i granatowym. Kalendarz wykończony jest miękkim materiałem i obszyty na brzegach .
Środek kalendarza ma układ w podziale na 1 dzień na jednej stronie(weekend znajduje się na 1 stronie).
W środku znajduje się także część teleadresowa, mapy oraz wstążkę do oznaczania miejsca w kalendarzu.
Super jakość i piękna estetyka.



Jeśli masz już kalendarz to zaczynamy planowanie. Dziś skupmy się nad planowaniem dnia.
Jednak nim przejdziesz dalej, chcę wyjaśnić dlaczego czuję się kompetentna napisać co-nieco w tym temacie. Od jakiegoś czasu jestem całkiem zapracowana: praca, stylizacja teledysków, budowanie contentu dla firm na instagram, planowanie otwarcia swojej firmy i najważniejsze pisanie bloga. Dochodzą jeszcze obowiązki domowe: zakupy, obiady, zajęcia dodatkowe Brunusia, sprzątanie.
Pomimo obowiązków, które na siebie narzuciłam, wciąż mam czas na oglądanie filmów z Lubym, trening jeśli się zmotywuję 3 razy w tygodniu, kawę ze znajomymi, spacery i trochę na czytanie. Niestety muszę przyznać bez bicia, że jeśli odpuszczę planowanie dnia- cały system rozpada się na małe kawałeczki. Trudno się połapać w obowiązkach a na pewno łatwo zapomnieć o rzeczach, które miałam zrobić by dzień zakończyć z myślą: Ufff udało się, a jak nie to przynajmniej się starałam by zrobić to co zaplanowałam:)

Plan dnia! ZACZYNAMY:


KIEDY
U mnie najlepiej sprawdza się planowanie dzień wcześniej. Warto wyrobić w sobie nawyk planowania kolejnego dnia. 3 minuty wieczorem wystarczą, by rano sprawnie zacząć dzień.
CO
Listę zadań warto podzielić na dwie grupy: te, które muszą być zrobione w konkretnym terminie (często o określonej godzinie) oraz te, które go nie mają, ale należy zrobić je w najbliższym czasie.
Zadania, które mają swój termin wpisujemy do kalendarza, w odpowiednim miejscu. 
Lekarz, wywiadówka, spotkanie biznesowe, egzamin.. To są rzeczy, których nie możemy (lub nie powinniśmy przesuwać), często angażujące czas innych ludzi. Na początek dnia zaplanuj rzeczy najtrudniejsze do wykonania- te, których wykonanie przychodzi Ci z trudem. Wykonaj je w pierwszej kolejności i uwolnij swoją głowę od niepotrzebnego stresu, że to zadanie ciągle jest przed Tobą do wykonania. Pamiętaj by delegować obowiązki- naucz się korzystać z pomocy innych. Obowiązki domowe mogą być wspólne. A może już najwyższy czas by pociecha zaczęła pomagać w codziennym sprzątaniu?
JAK
Jak z tego mądrze korzystać? Na początek wykonujemy wszystkie najtrudniejsze zadania, które dzień wcześniej sobie zaplanowaliśmy, idziemy na spotkania czy też odbywamy zabukowane wizyty. Jeśli zostaje nam czas i energia, patrzymy na naszą listę zadań dodatkowych i realizujemy punkt czy dwa.
Ważne- Kalendarz miej zawsze w zasięgu wzroku i odhaczaj każde wykonane zadanie!
Będziesz dumna jak zdasz sobie sprawę ile rzeczy wykonałaś w ciągu dnia :)
Gotowe! Zacznij od jutra!
Jeśli choć troszkę post pomógł Ci w organizacji czasu pracy- nie krępuj się, zostaw po sobie ślad. 
Będzie mi bardzo miło... a może masz swoje sposoby na planowanie dnia? dawaj znać !







1 komentarz:

  1. JAk zwykle świetny wpis i cudowne zdjęcia :P :) Jestem nimi oczarowana, ale z pewnością to już wiesz :)
    Lubię planować i szukam idealnego planera, w sumie na przyszły rok. Mam nadzieję że z kalendarzem od MygiftDNA będzie to zadanie prostsze :) Nie mogę się doczekać aż mój planner do mnie dotrze :D Pewnie jutro pochwalę się już na IG ;) Ten napis (z Twego kalendarza) też mi się bardzo podobał i prawdę mówiąc zastanawiałam się nad tym wzorem :D W rezultacie zdecydowałam się na inny model ale fioletowy jak u Ciebie. Cudownego dnia Piękna! U mnie słońce, mam nadzieję że u Ciebie również! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń